Dažniausiai užduodami klausimai
Srities ir prioriteto pavadinimai yra nurodyti Kvietime teikti paraiškas, pvz. Srities pavadinimas – „Kaunas – pilnas kultūros“, prioritetas – „Kaunas kuria“. Kvietimuose teikti paraiškas pagal tam tikrą sritį yra nurodyti konkretūs prioritetai. Pasirinkus paraišką teikti pagal tam tikrą Kvietimą sritis yra nustatoma automatiškai. Norint pasirinkti prioritetą, tai galima padaryti paraiškos antros dalies "projekto aprašymas" viršuje.
SVARBU: Fiziniai asmenys projektų paraiškų teikti negali.
Pareiškėjas – juridinis asmuo, planuojantis įgyvendinti projektą ir gauti finansavimą projektui įgyvendinti iš Savivaldybės lėšų. Tačiau būtina atkreipti dėmesį į Kvietimuose esančią informaciją, kuri atskirais atvejais patikslina reikalavimus pareiškėjams, finansuojamas veiklas ir specialiuosius reikalavimus projektams.
Projekto įgyvendinimo laikotarpis yra 2025 metai, t. y. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Tačiau būtina atkreipti dėmesį į Kvietimuose esančią informaciją, kuri atskirais atvejais patikslina projekto įgyvendinimo laikotarpį.
Popierinės paraiškos priimamos Kauno miesto savivaldybės administracijos Klientų aptarnavimo skyriaus Asmenų aptarnavimo poskyryje (Laisvės al. 94, 5 darbo vietoje). Darbo laikas: I – IV ( 8.00 – 17.00); V ( 8.00 – 15.45).
Partneris – tai juridinis (-iai) asmuo (asmenys), atitinkantis Kvietimuose teikti paraiškas nustatytus reikalavimus, turintis patirties šios srities projektuose, yra vykdęs tokių pačių ar panašių veiklų, turi pakankamai žmogiškųjų ir finansinių resursų ir pagal partnerystės deklaraciją prisidės prie Projekto įgyvendinimo. Projekte turi būti:
- numatytas aiškus projekto rizikos, mokslinės patirties („know how“), išlaidų ir naudos pasidalijimas;
- Projekto tikslai ir rezultatai turės įtakos visiems projekto partneriams;
- dalyvavimas projekte palaiko ir kelia kiekvieno partnerio kvalifikaciją bei gilina žinias, kurios neapsiriboja tik projekto rezultatais, bet suteikia galimybes įgyti naujų įgūdžių ir patirties.
Bendradarbiavimas yra naudingas visiems partneriams, bendradarbiaujant kyla partnerių kvalifikacija, visapusiškai apsikeičiama žiniomis. Partneris negali būti organizacija, kuri projekto įgyvendinimo eigoje teikia (parduoda) paslaugas pareiškėjui. Siekiant užtikrinti sklandų projekto vykdytojo ir partnerių bendradarbiavimą, naudinga prieš pasirašant projekto finansavimo sutartį su partneriu turi būti pasirašyta Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis.
Pagrindiniam koordinuojančiam partneriui tenka didžiausia atsakomybė užtikrinti sklandžią partnerystę bei tinkamą veiklų įgyvendinimą. Tai apima diskusijų inicijavimą tarp partnerių, jų įtraukimą
Finansavimo sąlygos yra apibrėžtos Kvietimuose teikti paraiškas.
Jeigu darbo užmokestis mokamas už projekto vykdomas veiklas, tai šios išlaidos turi būti priskiriamos prie projekto vykdymo išlaidų, o jeigu darbo užmokestis mokamas už projekto administravimą – išlaidos priskiriamos prie administravimo išlaidų.
Jeigu patalpos nuomojamos projekto vykdomoms veikloms įgyvendinti – tai prie projekto vykdymo išlaidų, o jei naudojamos projekto administravimui – priskiriama prie administravimo išlaidų.
Tas pats pareiškėjas gali teikti tik vieną projekto paraišką pagal vieną atitinkamos sritis prioritetą. Jei tas pats pareiškėjas teikia daugiau nei vieną projekto paraišką pagal tą patį prioritetą, kitos vėliau registruotos jo projektų paraiškos yra atmetamos ir neperduodamos administracinei atitikčiai ir tinkamumui vertinti.
Turi būti naudojamas 2024 m. minimalus valandinis darbo užmokestis Lietuvoje, t.y.– 5,65 euro arba minimalioji mėnesinė alga – 924 eurų.
Taip, gali jei partneris yra tinkamas. Vertę rekomenduotina skaičiuoti pagal realius patalpų išlaikymo kaštus.
- Aiškiai apibūdinkite problemą, kurią siekiate spręsti Projektu, pagrįskite jos sprendimo svarbą, paaiškinkite problemos ryšį su Prioritetu.
- Apibūdinkite Projekto poveikį Prioritetui, Jūsų organizacijai, Kauno miestui. Apibūdinkite planuojamų projekto rezultatų poveikį bei kaip jie galės būti panaudojami, siekiant užtikrinti ilgalaikę Projekto išliekamąją vertę.
- Aprašykite kaip projekto problema paveikia projekto tikslines grupes, kokie yra tikslinių grupių poreikiai.
- Aprašykite kaip projektas atitinka Kvietime teikti paraiškas numatytus privalomus kriterijus.
- Išlaikykite nuoseklią vidinę projekto logiką, t. y.:
- projekto uždaviniai turi įgyvendinti nustatytus tikslus;
- projekto veiklos turi sudaryti prielaidas pasiekti projekto uždavinius;
- projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys.
- Nurodomos projekto veiklos, kuriomis įgyvendinamas projektas. Projekto veikla turi konkretų įgyvendinimo laikotarpį ir išlaidas (biudžetą). Kiekviena veikla nurodoma atskiroje eilutėje. Pvz. Projekto veikla – Paskaitų ciklas „Savanorystė veža“. Veiklos aprašymas – įgyvendinant šią veiklą bus organizuojami mokymai savanoriams, kurie dirbs prie projektų veiklų. Mokymų metu savanoriai mokysis dirbti komandoje, susipažins vieni su kitais, susipažins su savanorių atsakomybės, kurios numatytos įgyvendinant projektą ir t.t. Norintys tapti savanoriais galės registruotis internetu, pildydami registracijos anketą. Fizinis veiklos įgyvendinimo rodiklis ir jo kiekybinė išraiška – 30 savanorių, 2 mokymai po 2 dienas (32 ak. val.)
- Nurodomas veiklos rezultato rodiklio pavadinimas ir matavimo vienetas. Rezultato rodikliai – kiekybiškai išmatuojamas tiesioginis įgyvendintos projekto veiklos rezultatas. Kiekybine rodiklio išraiška nurodoma, kas bus pasiekta įvykdžius konkrečią projekto veiklą. Prie vienos veiklos gali būti nurodoma keletas kiekybinių rodiklių, o prireikus sukuriamos naujos eilutės.
- Pateikiame pvz., Fizinis veiklos įgyvendinimo rodiklis ir jo kiekybinė išraiška:
- 3 dienos po 8 ak. valandas.
- 20 dalyvių.
- 20 laikiusių testą, 80 proc. išlaikiusių testą.
- 2 dienos, 20 dalyvių.
Lietuvos Respublikos Seimo priimti šie nevyriausybinių organizacijų registravimąsi ir plėtrą reglamentuojantys teisės aktai:
- Labdaros ir paramos įstatymas;
- Viešųjų įstaigų įstatymas;
- Asociacijų įstatymas;
- Labdaros ir paramos fondų įstatymas;
- Savanoriškos veiklos įstatymas;
- Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas;
- Bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymas.
Kauno miestas partneris – tai miestas, su kuriuo Kaunas yra užmezgęs partnerystės ryšius. Kauno miestas turi daugiau kaip 20 miestų – partnerių. Miestų partnerių sąrašas.
Jei po pagrindinio kvietimo teikti paraiškas lieka nepaskirstytų tam tikroms sritims ir prioritetams finansuoti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų, gali būti skelbiamas papildomas kvietimas pagal atitinkamą sritį ir prioritetus.
Kvietimo teikti paraiškas teksto 11 punkte nurodyti bendri prioritetų rezultatai, kuriuos, tikimasi, pasieks visi 2025 metais konkrečiame prioritete finansuoti projektai. Pvz. Sritis „Kaunas - pilnas kultūros“ prioriteto „Kaunas kuria“ rezultatas – 110 nemokamų renginių. Tai reiškia, kad 2025 metais finansavus pagal šį prioritetą pateiktus projektus, tikimasi, kad Kauno mieste vyks ne mažiau 110 nemokamų renginių. Konkrečiame projekte Jūs turite nusimatyti tiek renginių planuojate įgyvendinti – ar du, ar tris ir pan.
Pareiškėjas prisiima visą projekto veiklų neįgyvendinimo riziką dėl valstybės teisės aktais nustatytų veiklos ribojimų ar draudimų, esant nepaprastajai padėčiai, ekstremaliajai situacijai, karantinui ir pan., t. y. projekto vykdytojo patirtos pasirengimo projekto veikloms išlaidos ir veiklų vykdymo, kai nepasiekiami joms nustatyti rodikliai, išlaidos nebus pripažintos tinkamomis finansuoti.